.

29 May 2008

KBSM: Kahwin, beranak, sakit dan mati

Suatu realiti yang perlu dihadapi oleh seorang wakil rakyat adalah menghadapi pelbagai kerenah masyarakat dibawah jagaannya, semestinya tanpa jemu dan lelah.

Ada orang bertanya bagaimana dengan kerja sebagai wakil rakyat? Jawab saya mudah sahaja, "kerja 7 hari seminggu, 24 jam sehari. Senyum selalu, bersalam dengan semua orang, telinga tebal, pasti apa sahaja yang kita buat ada sahaja tukang kritik".

Sebenarnya wakil rakyat adalah penggubal kepada dasar dan halatuju pemerintahan sesebuah negeri kalau ianya ADUN. Dia juga adalah pemudah cara urusan rakyat dengan pelbagai agensi, menjadi orang tengah kepada apa sahaja aduan. Namun kesibukkan makin teruji untuk melaksanakan KBSM.

Bayangkan kalau puluhan kenduri tersenarai dalam jadual harian. Disinilah sebenarnya kekuatan kita menguruskan waktu. InsyaAllah dengan tanggungjawab setelah diundang untuk hadir pada KBSM semuanya dapat kita tunaikan.

0 ulasan:

Post a Comment

PROGRAM ADUN UNTUK DISEMBER 2010 DI DUN TITI SERONG

under development -

PROGRAM ZIARAH DAN IMARAH MASJID DAN SURAU Selasa 5.45 pagi Subuh / Tazkirah Masjid Pt.Mat Alam 9.00 pagi Ipoh 7.10 mlm Maghrib / Tazkirah Surau Jalan Terusan 8.15 mlm Isyak / Tazkirah Surau Haji.Shamsuddin P.T.N Dalam

About Me

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Powered by Blogger