.

17 May 2008

Lawatan ke perkampungan Cina

BAGAN TIANG, 17 Mei:- Satu lawatan telah dilakukan oleh ADUN Titi Serong,YB. Drs. Khalil Idham Lim bersama Ahli Parlimen Parit Buntar, YB. Dr. Mujahid Yusof ke Perkampung Cina Kuala Bagan Tiang malam ini.

Adun Titi Serong meninjau pejabat Bomba Penyelamat Sukarela.

Dalam lawatan tersebut satu pertemuan resmi telah dilakukan bersama pemimpin masyarakat setempat bagi mendengar rungutan dan permasalahan penduduk setempat. Lawatan yang bermula pada jam 9.00 malam itu berakhir pada jam 10.30 malam dengan menghasilkan beberapa perkara penting untuk diperhatikan dan diambil tindakan oleh wakil rakyat Pakatan Rakyat( PR).

Antara rungutan yang diterima ialah masalah perparitan, bantuan tahunan untuk Bomba Penyelamat Sukarela, lampu jalan, tempat pembuangan sampah dan kelengakapan kerusi untuk dewan serbaguna.

Perkara lain yang penting ialah mengenai status pertempatan penduduk yang didakwa telah melebihi 100 tahun. Mereka memohon dari ADUN Titi Serong agar membantu menyelesaikan permasalahan tersebut. Sehubungan itu wakil penduduk tempatan telah menyerahkan sesalinan surat yang pernah disampaikan kepada Menteri Besar Perak yang lepas.

Lawatan yang dianggap berjaya itu diakhiri dengan kedua-dua wakil rakyat meninjau Pejabat Bomba Penyelamat Sukarela.

0 ulasan:

Post a Comment

PROGRAM ADUN UNTUK DISEMBER 2010 DI DUN TITI SERONG

under development -

PROGRAM ZIARAH DAN IMARAH MASJID DAN SURAU Selasa 5.45 pagi Subuh / Tazkirah Masjid Pt.Mat Alam 9.00 pagi Ipoh 7.10 mlm Maghrib / Tazkirah Surau Jalan Terusan 8.15 mlm Isyak / Tazkirah Surau Haji.Shamsuddin P.T.N Dalam

About Me

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Powered by Blogger