.

19 June 2008

Adun Titi Serong Prihatin Masalah SRJK (C) Sin Hwa

PARIT BUNTAR, 18 Jun (Hrkh)- Adun Yiti Serong, Drs. Khalil Idham Lim Abdullah cukup prihatin dengan masalah pengundi di kawasannya, malah apa juga masalah yang dihadapi mereka, beliau merasa terpanggil untuk menyelesaikannya.

Sehubungan itu beliau cukup mengambil berat masalah keselamatan pelajar yang melintasi jalan yang terletak di hadapan sekolah Rendah Jenis Kebangsaan SRJK(C) Sin Hwa dan hal tersebut telah mendorongnya mengadakan lawatan ke sekolah tersebut untuk melihat sendiri keadaan sebenar yang berlaku di situ baru-baru ini.

Kedatangan beliau disambut oleh Guru Besar, Ahli Lembaga Pengelola dan PIBG sekolah.

Dalam lawatan hampir satu jam tersebut pihak sekolah telah memberikan taklimat mengenai kedudukan tempat letak kenderaan yang akan terlibat dengan projek jenjantas.

Pihak pengurusan sekolah amat berharap Adun Titi Serong itu mengambil perhatian dengan beberapa cadangan supaya ada tempat baru untuk tempat letak kereta.

D isamping itu beliau juga diberikan taklimat mengenai keselamatan pelajar yang melintasi Jalan Kedah di hadapan sekolah.

Pihak sekolah mendakwa lori yang mengangkut tanah merah seawalnya jam 6.00 pagi sehingga 6.30 petang kerap menggunakan jalan tersebut.

Paling mendukacitakan mereka, pemandu lori tidak mematuhi lampu jalan yang diletakkan di hadapan jalan sebagai tempat melintas pelajar.

"Keadaan ini sangat membahayakan pelajar," jelas guru besar dengan nada serius.

Demi keselamatan pelajar guru terpaksa turun ke lapangan untuk menjadi pengawal lalu lintas, kata pengerusi PIBG.

Menurut Idham, beliau mengambil berat masalah tersebut dan berjanji akan menyelesaikannya secepat mungkin .

Beliau akan mengemukakan surat kepada pihak yang berkenaan sebagai langkah awal mengatasi permasalahan tersebut.

Pada kesempatan yang sama ada beberapa orang ibu bapa mengadu kepada beliau mengenai harga minyak yang naik dan membebankan mereka. - mns _

0 ulasan:

Post a Comment

PROGRAM ADUN UNTUK DISEMBER 2010 DI DUN TITI SERONG

under development -

PROGRAM ZIARAH DAN IMARAH MASJID DAN SURAU Selasa 5.45 pagi Subuh / Tazkirah Masjid Pt.Mat Alam 9.00 pagi Ipoh 7.10 mlm Maghrib / Tazkirah Surau Jalan Terusan 8.15 mlm Isyak / Tazkirah Surau Haji.Shamsuddin P.T.N Dalam

About Me

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Powered by Blogger